subota, 07 maj 2016 23:16

OPSESIVNO PREJEDANJE - KAKO GA PREVAZIĆI

Objavio
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

Opsesivno prejedanje je poremećaj koji nas tera da jedemo i kada nismo gladni. Opsesivno prejedanje dovodi vremenom do niza opasnih simptoma i bolesti kao što su povišen holesetrol, visok krvni pritisak, infarkt miokarda, dijabetes, moždani udar, gojaznost i psihički problemi.

 

Najčešći simptomi opsesivnog prejedanja:


Prekomerni unos hrane, često jedete sami ili se krijete kad jedete, depresija, izbegavanje ljudi i društva, veoma nisko samopouzdanje, česte promene raspoloženja, stres, anksioznost.

Kako prevazići prejedanje 


Jako je bitno pre svega prepoznati problem. Stres i probleme na poslu ili u kući nećemo rešiti prejedajući se. Mi nakon prejedanja osetimo kratkotrajno zadovljstvo ili mir ali treba shvatiti da je to kratkotrajno i da zavaravamo sami sebe i na žalost samo uništavamo svoje zravlje. Prejedanje nastaje pre svega iz osećaja velikog nezadovoljstva u životu na bilo kom polju. Takođe može se javiti  i kada smo premoreni, kad nam je dosadno, kada razmišljamo o hrani, kada razmišljamo o izgledu svog tela, kada nesvesno jedemo uz gledanje filmova. Treba shvatiti da unosom hrane samo stvaramo lažni osećaj sreće koji nam suštinski u životu nedostaje i da time ne rešavamo ni jedam problem naprotiv dodajemo proobleme. Ovaj osećaj sreće je kratkotrajan i zato i imamo potrebu da ponovo jedemo i kad nismo gladni. 

Naše misli su naše najveće oružje u ovoj borbi.

Naučite da rešavate svoje probleme da im se suprodstavljate, a ne da ih „jedete“. Naučite da kontrolišete svoje negativne emocije.Hranite se zdravo, pažljivo birajte šta kada i u kojoj količini jedete, ne jedite samo nego sa porodicom ili prijateljima, jedite za stolom, a ne u krevetu ili dok gledate TV. Vežbanjem ne samo da skidate visak kilograma, već izbacujete iz sebe sav nakupljeni stres, negativne emocije, frustracije, bes. Družite se što više šetajte, provodite vreme sa prijateljima i porodicom, ne zatvarajte se u svoju sobu nikada. Ako ne uspete sami nije sramota potražiti stručnu pomoć psihoterapeuta .

 

 

izvor:http://www.modnivrisak.com/

 

Pročitano 1301 puta Poslednji put izmenjeno subota, 07 maj 2016 23:29

Prijavljivanje/Registracija