nedelja, 02 novembar 2014 00:00

Nesanica tokom trudnoće

Objavila
Ocenite ovaj članak
(1 Glas)

Zašto se dešava ?

Mnoge trudnice tvrde da ne mogu da zaspe jer se ne mogu udobno namestiti u svom krevetu, svaki čas moraju ići u toalet, imaju grčeve u nogama, uzbudjene su i pomalo uplašene zbog skorog dolaska bebe. Gorušica, hormonalne promene ,bolovi u ledjima, glavobolje, vrtoglavice, nervoza.

 Zbog tako velikih fizičkih i emocionalnih promena, nije neobično da 8 od 10 žena ima nesanicu ili neki drugi problem sa spavanjem tokom trudnoće. ”Očaj voli društvo”, ali vam neće pružiti veliku utehu dok gledate kako se kazaljke na satu pomeraju tokom noći.

ŠTA UČINITI?

Osmislite sebi neki umirujući ritual pre spavanja. Topla kupka,čaj od kamilice, tiha i umirujuća muzika, zamolite partnera da vam izmasira stopala – sve što vas može opustiti i što vas inače opušta. Postarajte se da temperature u sobi bude prijatna. Da li je dovoljno tiho i mračno? Deblje i tamno obojene zavese će sprečiti da neželjeno svetlo dopre u sobu a tiha muzika da maskira zvuk saobraćajne gužve.

Pošto je tokom trudnoće pritisak na bešiku inače pojačan, pokušajte da izbegnete veće količine tečnosti u večernjim satima, izbacite kafu koja je takodje diuretik, i pokusajte da je ne konzumirate nakon 18 h. Kafa, pored toga sto je diuretik sadrzi i supstancu kofein koja ce vas držati budnom. Slično je i sa čajevima jer tein iz čaja ima dejstva jednako kofeinu.

Pijenje toplog mleka može pomoći pri uspavljivanju.Užina bogata proteinima, koja će održavati novo šećera u krvi može sprečiti loše snove i glavobolju. Lagane vežbe tokom trudnoće unaprediće vaše fizičko i mentalno zdravlje. Takodje vežbice vam mogu pomoći da lakše i čvršće zaspite. Pre nego što krenete sa vežbama konsultujte se sa vašim lekarom i izbegavajte vežbe 4 sata pre spavanja.

Koristite dodatne jastuke kao podršku za stomak i ledja. Stavite jastuk izmedju nogu i olakšajte sebi spavanje sa strane. Možete koristiti i specijalne jastuke za trudnice koji prate punu dužinu vašeg tela i u koji prosto uronete. Neverovatno udobno!

Joga i meditacija neki su od načina opuštanja i oslobađanja od stresa koji su mnogim ženama pomogli. Ako ne zaspite ni nakon pola sata, ustanite i bavite se laganim aktivnostima poput čitanja sve dok vam se ponovno ne počne spavati. Da bi ublažili bolove u ledjima, spavajte na boku. Savite kolena i stavite jastuk izmedju nogu. Stavite jedan jastuk iza ledja i jedan ispod stomaka radi potpore.

Uz težinu stomaka, spavanje na ledjima bi moglo dovesti do probavnih i respiratornih problema, te sniženog krvnog pritiska i smanjene cirkulacije, što može loše uticati na vaše zdravlje i zdravlje vaše bebe. Ako san ne dolazi brzo, pokušajte da se ne nervirate, jer će to samo pogoršati problem i sledećeg dana ćete se osećati slomljeno.

Naravno,ukoliko smatrate da imate ozbiljan poremaćaj sa spavanjem posetite svog lekara radi konsultacija. U medjuvremenu podsetite sebe da je nesanica prilično neprijatna i frustrirajuća ali isto tako i savršeno normalna pojava tokom trudnoće.

Izvori :Zena.rs

 

      

Pročitano 1423 puta Poslednji put izmenjeno nedelja, 02 novembar 2014 13:42

Prijavljivanje/Registracija