nedelja, 09 novembar 2014 00:00

Težina u trudnoći

Objavila
Ocenite ovaj članak
(1 Glas)

Dobijanje kilograma tokom trudnoće nije samo neizbežno, nego je i neophodno. Staru frazu ’treba jesti za dvoje’ ne treba shvatati doslovno (vama u trudnoći treba samo 200 više kalorija dnevno). Dok ste trudne vi ste zdušan proizvođač vitamina, minerala i namirnica koje su vašoj bebi potrebne da bi rasla. Kroz celu trudnoću vaše telo prirodno, na prvo mesto stavlja bebine potrebe od vaših. Zbog toga je jako važno da se hranite zdravo. Dobro izbalansirana ishrana neće samo omogućiti vašoj bebi da se normalno razvije, nego će negovati vaše telo da može da nosi, donese na svet i brine se za bebu.

Pre se naglašavalo da žene moraju da se ugoje. Uglavnom je to verovanje sprovođeno od strane babica koje su veći dobitak težine pripisivale dobitku bebine težine. Međutim, čim smo se upoznali sa sofisticiranim i mnogo preciznijim ultrazvukom, ova praksa je otpala.

Kada budete otišli na prvi ginekološki pregled, trebalo bi da vam izmere visinu i težinu i upotrebe te mere za izračunavanje indeksa telesne mase. Ova mera će pomoći vašem lekaru da utvrdi da li je vaša kilaža pre trudnoće normalna za vas. Ako nije, uputiće vas na koji način bi trebalo da povedete računa o težini tokom trudnoće.

Postoje četiri glavne kategorije indeksa telesne mase, a jednoj od njih pripadate i vi:

Neuhranjeni - ITM je ispod 18,5- Ako ste u kategoriji neuhranjenih, potrebno je da tokom trudnoće dobijete između 12kg i 18kg. Iako ste posebno bili svesni svog izgleda pre trudnoće sada je važno da dobijete na težini jer će to pomoći vašoj bebi da zdravo raste. Vi ćete sa dodatkom energije moći lakše da prođete kroz porođaj i dojenje. Istraživači su zaključili da žene koje ne prate zdrav način ishrane i ne dobiju potrebne kilograme imaju veću mogućnost da rode manju decu kojima je potrebna dodatna medicinska pomoć.

Normalni - ITM je između 18,5 i 25- Ako ste u prvim nedeljama trudnoće ili pre imali ovaj indeks, to znači da je vaša težina u idealnoj sprezi sa vašom visinom i vi bi trebali da tokom trudnoće dobijete između 11kg i 16kg. U prvom trimestru bi pripližno trebali dobiti 2-2,5kg, i onda oko 350-450g svake nedelje do kraja trudnoće. Važno je da postoji konstantan porast težine da bi vaša beba mogla dobijati sve potrebne namirnice. Ako primetite iznenadan porast ili smanjenje težine obratite se vašem lekaru. Mnogim ženama pomaže da vode dnevnike, tokom trudnoće, o načinu ishrane i svojoj kilaži, kako bi mogle da prate razvoj svog tela i razvoj svojih beba. Merite sebe istog dana svake nedelje- ujutru je možda najbolje.

Teški - ITM je između 25 i 30- Ako ste u kategoriji teških, biće potrebno da dobijete manje kilograma tokom trudnoće pošto je već očigledno da imate zalihe energije koje će omogućiti da beba dobije sve namirnice koje treba. Zbog toga bi vaš dobitak težine trebao da se tokom trudnoće kreće između 6,5kg i 12kg. Ako ste pokušavali da smršate pre trudnoće trebalo bi da prekinete sa bilo kakvim strogim dijetama, trudnoća nije vreme kad se broje kalorije. Umesto toga, trebalo bi da se fokusirate na zdravu ishranu i dosta laganih vežbi da biste kontrolisali težinu. Posavetujte se sa lekarom pre nego što krenete sa bilo kakvim vežbama.

Gojazni - ITM je +30- Ako ste u grupi gojaznih sa ITM 30 i više, trebali biste da dobijete tokom trudnoće manje od 7kg, pošto već imate neophodne zalihe energije koja pomaže da se vaša beba zdravo razvije. Ako ste imali dijetu siromašnu hranljivim i zdravim namirnicama pre trudnoće trebalo bi da se fokusirate na unos zdravih namirnica uz kombinaciju laganih vežbi kao što je joga ili šetanje. To će takođe smanjiti rizik da se stvoritrudnički dijabetes, visok pritisak ili komplikacije pri porođaju. Ako ste zabrinuti zbog vaše težine ili dijete, vaš lekar će biti u stanju da vas posavetuje.

Gore navedeni saveti o količini kilograma koje bi trebali dobiti važe samo za trudnice koje očekuju jednu bebu. One koje čekaju blizance ili više beba trebalo bi da očekuju da će se više ugojiti zbog toga što imaju više od jedne bebe koju nose i koju hrane.

Dok budete morali da pratite vašu telesnu masu tokom trudnoće, fokusirajte se više na to šta jedete a ne na količinu. Sadašnji proračuni kažu da vam treba samo 200-300 ekstra kalorija dnevno, a to je grubo jednako jednoj banani ili šolji jogurta. Mada je trudnoća savršeno vreme da ’jedete šta hoćete i koliko hoćete’, zapamtite da je vašoj bebi bolje da se držite dobro izbalansiranih obroka, kojih treba da u toku dana imate tri, i bar dve zdrave užine. To će vam takođe pomoći da održavate nivo šećera u krvi.

Trebalo bi da unosite više različitog voća i povrća, posne proteine, ugljene hidrate i da pijete dosta tečnosti. Zapamtite da je ponekad dobro da se počastite, ali pokušajte da uzmete štanglu čokolade umesto cele table.

 

Izvor: http://www.dnevnikbebe.com/

Pročitano 1426 puta

Prijavljivanje/Registracija